RSS

Wednesday, June 9, 2010

Aku,Dulu,Kini & Selamanya...!!!

Aku adalah aku,tanggal 27 november 1986 ketika saat aku dilahirkan aku mula mengenali erti menangis,erti kelaparan,erti kasih syg..dari saat itu juga aku blaja menyayangi insan yg mengandungkan aku,melahirkan aku lantas menyusukan aku dari susu bdnnya....betapa aku menyayangi insan yg bergelar ma... abah pula bersusah payah bkerja mencari nafkah utk memberikan aku sesuap nasi dari rezeki yg halal... walaupun perit ternyata abah cikitpun xpnh mengeluh...oh abah aku teramat mnyayangimu...!!!

hampir 4 thn dibelai sebagai anak bongsu daripada 4org adik beradik yg kesemuanya perempuan ma melahirkan zuriat lelaki pertama dlm keluarga aku yg mane adikku dilhirkan lewat sehari daripada ulangthn k4 aku...

ternyata rezeki keluarga aku semakin murah,setelah abah bersusah payah membuat plbgai pekerjaan akhirnya Allah SWT memberikan abah pekerjaan yg lebih baik...syukur alhmdulillah...Rezeki juga semakin murah apabila ma melahirkan adik bongsuku 7 thn kemudiannya...!!

aku mendapat pendidikan awal di SRK Tg Indera Petra dan bjaya menamatkan pgajian sekolah rendah dgn result UPSR yg sederhana...kemudian aku menymbung pdidikan di sekolah menengah di sMK Zainab (2)... di sekolah ini lah aku blaja bnyak perkara mengenai erti kehidupan...aku mula mengenali ape erti kasih syg,persahabatan dan cinta...

Thn 2001 merupakan thn yg sedih buat aku apabila kakak kesayangku yg sulung telah dijemput menemui illahi ketika usianya bru sahaja 24thn...beratnya ku rasa dugaan ktika itu...!!! dugaan yg xmampu ku tanggung ini akhirnya menjejaskan result PMR aku...sekadar mendpt result yg sederhana abah ng ma cikitpun tidak menyalahkan aku diatas semua kegagalanku itu...

thn 2002 ku nekad utk memperbaiki pelajaranku...rezeki di tempatkan dlm aliran sains akan aku gunakan sebaiknya...alhmadulillah aku dh mula blaja menerima kenyataan... memahami erti kehidupan...!!! kegiatan ko-kurikulum ku ikuti dgn seaktif mungkin...!! ternyata aku gmbira ketika itu...juga mengenali erti cinta monyet...!! mengenali erti persahabatan....!!!

thn 2003 akhirnya thn itu ku mghadapi SPM,cepatnya masa itu blalu... Aimi,Linda,Wani,Zana adalah shabatku ktika itu... segalanya kami kongsi bersama... blaja,bermain,melepak segalanya dilakukan bsama...alangkah kalau masa itu dapat diundurkan kembali...aku ingin selalu menghabiskan detik2 24jam bsama mereka... namun selepas result SPM Wani,Zana lebih selesa berjauhan dan menyendiri dari aku... betapa aku kesalkan pershabatan berthn2 renggang bgitu aje... Aimi,Linda jgn tnggalkan aku dan ptuskan pershabatan kita k...Jnji kita akan berkawan sehingga mati..!!!!

0 ulasan:

Post a Comment

 
Copyright joeja selamanya 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .