RSS

Saturday, June 12, 2010

Kenangan Dulu & Kini


aku mula mengenali Mohd Johari Mohd Razali ketika kami sama2 berada di semester 2, berlainan kursus namun subjek law menemukan kami...first time pada 13/10/2005 aku melihatnya,aku mula jatuh hati...suka melihat raut wajahnya dan keperibadiannya... hampir seminggu aku meminatiny dlm diam aku bjaya mdaptkan phone numbernya... alhmdulillah salam perkenalan aku disambut baik olehnya...

19/11/2005 kami mula melangkah jauh dlm perhbungan apabila joe melamar aku menjadi keksihnya..btapa semacam x percaya apabila kalimat I LOVE YOU akhirnya dapat ku dgar daripada mulutnya sdiri...pelbagai dugaan kami tempuhi bersama...!! selepas bjaya mendpt diploma dlm bidang masing2 kami lebih selesa utk bekerja di tempat yg sama.. alhamdulillah,berkat kesabaran joe,ketabahan aku akhirnya pada 02/10/2008 kami mengambil keputusan utk bertunang...hahahaha,excited je aku wat persiapan time tu... bangga gler nk jd tunangan orang... gmbira,bhgia mmg bercmpur baur ah...!!!

selepas hampir 2bln mjadi tunangan joe,ternyata dugaan dlm perhubungan kami sdikit brat...pegaduhan & perselilihan faham kerap kali je berlaku.. benar laa kata org masa bertunangan laa kita kerap sekali diuji..perancangan utk bertunang selama sthn kami singkatkan kpd 2bln...syukur alhmadulilllah,keluarga kedua blah pihak memahami..


tanggal 04 Disember 2008 kami akhirnya disatukan dlm satu majlis kesyukran yg aku kira agak meriah..rombongan dari pengantin lelaki yg hmpir mencecah 150org membuatkan aku dan keluarga agak kalut menyambut...kelakarny je bila terkenangan saat itu...hahahaha...

14 feb 2009,berita yg paling gmbira aku kira apabila aku disahkan mengandung...!! walaupun ralat seketika kerana aku rasakan diri blum sedia utk memikul tnggngjwab sbgai ibu nmun aku trima rezeki Allah dgn gembira...mengidam??? first benda yg aku rasa tringin nk mkn ialah sambal tumis bilis bersama petai...berminggu2 ku jaga kandunganku sebaik namun kuasa Allah SWT menntukan segalanya...kandunganku yg berusia 28minggu trpksa dilahirkan scra pksa rela kerna kecuaian ku...!!! Syukur alhmdullillah kuasa tuhan mrubah sgalanya...

07 Jun 2008,NUR MAIRA ADELIA dilahirkan dgn bntuan ubat dan teknolongi kini...walupn beratnya skadar 2kg namun aku trima sgala yg ditentukan dgn tabah...syukur maira lahir tnpa ade cacat celanya...


kini 07 Jun 2010 Maira membesar menjadi bayi yg sihat dah lawa...!! maira kesayangan mama...dh sethn usianya...semoga maira akan trus mbesar mjdi bby yg comel,cute n sihat sentiasa... mama,papa sygkan maira...1!!!!

0 ulasan:

Post a Comment

 
Copyright joeja selamanya 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .